.Coldplay. Fix You (Te confortaré)  

 

«allò que el Senyor t’ha fet saber, es complirà»

 
  

 
 
 
 
 
 
Lectura de la profecia de Miquees

Això diu el Senyor: «Tu Bet-Lèhem Efrata, petita per figurar entre les famílies de Judà: de tu en sortirà el qui ha de regir Israel.» Els seus orígens són llunyans, des dels temps eterns. Els tindrà abandonats fins que la mare haurà tingut un fill; aleshores la resta dels germans tornarà cap al poble d’Israel. Es presentarà a fer de pastor amb la majestat del seu Déu, amb la glòria del nom del Senyor. I viuran en pau, perquè ara serà gran d’un cap a l’altre de la terra. Ell serà la pau.

So 3,14-18a

Salm Responsorial

R. Déu de l’univers, renoveu-nos, feu-nos veure la claror de la vostra mirada, i serem salvats.

Pastor d’Israel, escolteu-nos.
Vós que teniu querubins per carrossa,
desvetlleu el vostre poder,
veniu a salvar-nos. R

Déu de l’univers,
gireu des del cel els vostres ulls,

veniu i visiteu aquesta vinya,
que la vostra mà havia plantat
i havia fet robusta i forta. R

Que la vostra mà reposi
sobre l’home que serà el vostre braç dret,
el fill de l’home a qui vós doneu la força.
No ens apartarem mai més de vós;
guardeu-nos la vida
perquè invoquem el vostre nom. R

Sl 79,2ac.3b.15-16.18-19 (R.: 4)

Lectura de la carta als cristians de hebreus
Germans, Crist deia a Déu quan entrà al món: «No voleu oblacions ni sacrificis, però m’heu format un cos; no exigiu l’holocaust ni l’expiació. Per això us dic: Com està escrit de mi en el llibre, Déu meu, vinc a fer la vostra voluntat.» Primer ha dit: «Les oblacions i els sacrificis, l’holocaust i l’expiació, no els voleu ni els exigiu», encara que totes aquestes ofrenes són precisament les que la llei prescrivia. Després afegeix: «Vinc a fer la vostra voluntat.» Adoneu-vos com suprimeix tot el que deia abans i ho substitueix pel que diu després. A nosaltres ens ha santificat l’ofrena del cos de Jesucrist, feta una vegada per sempre per complir aquesta «voluntat» de Déu.

He 10,5-10

Lectura de l’evangeli segons sant Lluch

Per aquells dies, Maria se n’anà decididament a la Muntanya, a la província de Judà; entrà a casa de Zacaries i saludà Elisabet. Tan bon punt Elisabet va sentir la salutació de Maria el nen saltà dins les seves entranyes, i Elisabet, plena de l’Esperit Sant, cridà amb totes les seves forces: «Ets beneïda entre totes les dones i és beneït el fruit de les teves entranyes. Qui sóc jo perquè la mare del meu Senyor vingui a visitar-me? Mira: tan bon punt he sentit la teva salutació, el nen ha saltat d’entusiasme dins les meves entranyes. Feliç tu que has cregut! Allò que el Senyor t’ha fet saber, es complirà.»
Lc 1,39-45

"De Bet-Lèhem sortirà el qui ens ha de salvar"

El missatge central de Miquees és la salvació, que no és immediata sinó per al futur: els tindrà abandonats fins que la mare haurà tingut un fill.
Per què no acaba d’arribar la tantes vegades promesa salvació de Déu? Per què ara només podem tastar mostres petites del seu amor?
Perquè, abans de ser salvats, cal purificar-nos recuperant l’estil dels orígens llunyans de la dinastia davídica marcats per la llei divina de preferència pels més dèbils: com David que era el més petit dels fills de Jessé (2Sa 16,11).
El retard en gaudir del tot la Salvació mostra la paciència amorosa de Déu que ens dóna noves oportunitats de conversió.
La salvació vindrà de la petita Bet-Lèhem: és un oracle teològic que anuncia l’estil humil del Messies. És així com ell serà la pau.
El Messies ve a fer de pastor amb culte nou. Ens ha santificat l’ofrena del cos de Jesucrist, incomparablement superior a les oblacions i sacrificis de la Llei que tot sacerdot ofereix moltes vegades i que són incapaços d’esborrar els pecats (v. 11).
L’ofrena del «cos» és possible per l’Encarnació del Fill Unigènit, el Logos, que s’ha fet carn i ha plantat la seva Tenda enmig nostre (Jn 1, 14).
Aquest Misteri, obra de l’Esperit Sant (Lc 1, 35), el fa possible Maria amb el seu «sí» total a Déu.
Anar decididament a la muntanya, a casa de Zacaries i Elisabet on s’estarà tres mesos, és el primer que fa la que tindrà un fill a qui anomenaran Fill de l’Altíssim (Lc 1,32).
La nostra pregària a les portes de Nadal ens ha de dur a meditar: Qui sóc jo perquè el meu Senyor vingui a fer-se germà meu? I què faig per - què aquesta veritat sigui coneguda, creguda i viscuda per tots els qui encara no ho saben?

Mn. José Luis Arín

Música Sacra

Con el nombre de Música Sacra agrupamos las obras musicales cristianas que a lo largo de la historia han creado los grandes compositores para destacar la obra de Dios. Nació en Europa en la Alta Edad Media con los ritos cristianos en el ámbito de las iglesias. Los antiguos cantos medievales dieron paso a las Misas y Cantatas del Barroco.

La época dorada de la música religiosa se inicia con los cantos gregorianos, alcanzan la mayoría de edad con Johann Sebastian Bach, continúa con Mozart y finaliza con las Misas de Beethoven. Mas tarde la musica sagrada deja de tener tanta importancia en la vida social y los compositores se acuerdan de ella excepcionalmente.

Glória de Vivaldi

Réquiem de Mozart Passió segons sant Joan. Bach
El Messies de Händel I El Messies de Händel II El Messies de Händel III
La Passió segons sant Mateu I La Passió segons sant Mateu II Messa da Réquiem de Verdi


 

  

 

 
 
 
 
IMATGES